Keresés ebben a blogban

Blog Archive

Téma képeinek készítője: MichaelJay. Üzemeltető: Blogger.

Text Widget

Popular Posts

Pages

Magamról

Saját fotó
Angol magántanár, online tanácsadó.

Unordered List

Recent Posts

Automata webinár

 

... avagy az automata online pénztermelő gépezeted

Miért és hogyan használj automata webinárt az online marketingedben?

Mire jó a webinár? 
Egy webinár hosszúsága és azonnali elérhetősége miatt a legtökéletesebb bemutatkozást biztosítja Számodra akár azonnali eladással egybekötve. Ez azt jelenti, hogy bárki, bárhonnan az egész világon szinte azonnal (vagy pl. negyed órán belül) regisztrálás után meg tudja nézni az ajánlatodat és dönteni, akár vásárolni. Mindezt teljesen automatán.

Webinár vs. hírlevél

Míg egy weboldalt hébe-hóba néz meg egy átlagember, vagy téved rá időnként, és marad rajta max. 5 percig (míg átfutja) vagy olvas néha egy-egy blog bejegyzést pár percig, addig egy webináron egyszer kell részt vegyen, mégis a teljes üzletedről átfogó képet kap.

Ez lehet akár egy óra is, számold ki hogyha egy órára akarod lekötni az érdeklődőd figyelmét ahhoz hányszor kell a weboldaladra tévednie? Ha átlag 3 percet tölt az oldaladon, akkor 20-szor! Most pedig gondolj bele mennyi idő alatt fogja 20-szor megnézni az oldaladat vagy a blogodat!

 Ha hírlevélen van és nagyon aktívan követi, valamint tényleg mindig klikkel, és erre heti 2-szer szán időt, Te pedig heti 2-szer értékes új tartalmat gyártasz, akkor ezt 10 héten át kell megtennie, azaz 2,5 hónapig. Mennyi ennek a realitása? És ha meg is teszi, akkor is csak csipeteket kap, nem látja át a teljes képet, talán ha már hosszabb ideje rendszeresen követ. De vegyük számításba azt is, hogy egy érdeklődő nem egy hírlevélre iratkozik fel, hanem párhuzamosan akár 5-re is, és azok közül a legérdekesebb hírlevelekre, cikkekre kattint.

Miért jó automatizálni? 
A webinárok előnye tehát tagadhatatlan. Ha mindezt még automatizálod is, azzal mind magadnak, mind a résztvevőnek rengeteg munkát, időt és pénzt megspórolsz. Az automata webinár lejátssza magát akár negyed óránként (beállításod szerint) vagy félóránként, óránként bárkinek a világon valós időben napi 24 órában minden nap. Egyszer kell ezeket beállítani, a webinárt felvenni és kész.

Onnantól kezdve átmegy egy pénztermelő gépezetté, mivel emberi beavatkozás innentől már nem szükséges. Az érdeklődő feliratkozik, megkapja az értesítő e-maileket, részt vesz a webináron, majd megkapja az ajánlatot, (ami szintén automatikus) és vásárol, vagy utána szintén automata hírleveleket kap.

Mindez a folyamat végbemegy míg nyaralsz, vagy alszol. Máris beindítottad az automata online pénztermelő gépezetedet.

Nem megy egyedül? Fordulj hozzám! Klikk ide


Hogyan használd az automata webinárt?

Probléma hogy nem élő?
Az embereket nem az érdekli hogy élő-e vagy sem, hanem az érték amit kap. Hogy ezt élőben kapja meg vagy felvételről az mindegy, feltéve ha válaszolnak a kérdéseire, és nem elvesztegetett idő amit a webináron tölt. Tehát ha értéket kap. Ha ezt így látja, valószínű, hogy vásárolni is fog a webinár után (egy klikkeléssel) mert erre az értékre vagy annak a bővebb verziójára (terméked vagy szolgáltatásod) szüksége van, hiszen ezt fel tudta mérni a webinár során.

Ha az eladáshoz szükséges a valós élő kontakt, ajánlj fel a webinár után egy beszélgetést akár telefonon, akár skype-on, amire a webinár után tud magának időpontot foglalni. Ha ezt is automatizálni szeretnéd, de nem tudod hogyan, keress meg! Klikk ide

Melyik a jó webinár?
A webinárokat tesztelni tudod hogy kipróbáld melyik a jobb. Ehhez nagyon részletes statisztikák állnak a rendelkezésedre. pl. résztvevők száma, kilépők száma, vásárlók száma, stb.


Nem egyszerűbb csak kiküldeni egy videó felvétel linket?
Lehet hogy egyszerűbb, csak sokkal kevésbé hatékony. Egyrészt mert nem lesz statisztikád (hányan nézték meg) másrészt egyesével kell küldened, ami rengeteg manuális munka, valamint mivel nincs feliratkozás nem tudsz e-mail listát gyűjteni.

Amikor egy érdeklődő feliratkozik a webinárra, egyúttal egy hírlevél sorozaton is részt tud venni (amiről bármikor leiratkozhat) Tehát a webinárral új érdeklődőket vonzol és építed az e-mail listádat teljesen automatikusan.

Egy kiküldött videó linkkel elveszíted a kapcsolatot, mert nincs visszajelzésed, pláne nem automatikusan. A videódat pedig vagy megnézik, vagy nem. A webinár megtartja az érdeklődőket és különféle vásárlást ösztönző impulzusokat tudsz beépíteni amiket egy youtube videóba nem. (pl. visszaszámláló, utolsó ajánlat, felbukkanó klikkelhető link az ajánlatra, élő chat- felvett webinár esetén is lehetséges, kérdés-válaszszekció, stb.)

Párhuzamos webinárok
Egyszerre, párhuzamosan több webinárt is tudsz futtatni akár egy-egy bizniszre külön-külön, vagy egymást kiegészítve, támogatva. Tehát nemcsak egy pénztermelő online géped lehet, hanem sok. (akárhány) egyidőben. Vagyis olyan, mintha klónoznád magadat x példányban. És mindegyik én példányod az ideális éned, vagyis mindig épp a top-on van! :-) Hiszen a legjobb felvételt csak egyszer kell megcsinálnod, és részenként, akár 5 percenként vagy ahogy akarod is összeállíthatod. Ha nagyon lassú vagy akkor is elkészül pár nap alatt. (hangfelvétel, prezentáció pl. Power Point, videó felvétel és szerkesztés, publikálás) Ha gyorsítani szeretnéd, keress meg! Klikk ide

A felvett webinárok nem zárják ki az élőt. Csinálhatsz mindkettőt! Egy webináron több előadó is lehet, tehát még az élőn is ki tudod váltani magad akár egyszerre több emberrel is. (akik helyetted vagy Veled együtt prezentálnak) De teljesen egyedül is meg tudod csinálni.

Hibrid webinár
A hibrid webinár az élő és felvett webinár keveréke. Tehát alapvetően élő, de felvett részek is vannak benne. Pl. bejátszhatsz videó felvételeket. Vagy a nagy része mehet felvételről pl. 90% és csak az eleje és a vége élő. Amikor üdvözlöd a résztvevőket és elbúcsúzol, vagy kérdés-válasz szekciót tartasz. (élő fórum). De hatékonyabb lehet a kérdéseket már egyénenként megválaszolni személyesen az érdeklődőknek a webinár után, illetve ez is egy lehetséges opció.

Mire használható? 
- tagsági oldalak eladására (pl. havidíjas tagság)
- termékeladásra (azonnali vásárlás vagy feliratkozás a webinár után)
- oktatásra
- szolgáltatás eladására
- kapcsolatfelvételre (pl. élő beszélgetés a webinár után- időpont foglalással)
- bemutatkozásra
- prezentálásra
- Facebook csoporttagok gyűjtésére, létszám növelésére

Mik a webinár készítés lépései?
1. célok meghatározása (pl. azonnali eladás, feliratkoztatás, tagok gyűjtése, bemutatkozás, stb.) 
2. célcsoport meghatározása (Kinek szól? Kor, nem, hely, foglalkozás, érdeklődés, stb.)
3. Piackutatás
4. Téma meghatározása
5. A webinár megtervezése, vázlat
6. A prezentáció elkészítése (Pl. Power Point, Keynote, Prezi, stb.)
7. A prezentáció végrehajtása, felvétel készítés (Camtasia Studio, Screenflow stb.)
8. Videó szerkesztése
9. A webinár beállítása
10. Statisztikák figyelése, fejlesztés


A felvétel lehet egy régi élő webinár felvétele is. Készülhet részletekben, akár 5 percenként is, ha prezentációként készíted. A technikai részeket meg lehet tanulni, illetve megbízni ezzel egy hozzáértőt: Klikk ide

További előnye a felvett webinárnak, hogy a minőséget a csúcsra tudod fokozni, mivel az összes mellékzörejt, beszédhibát (pl. ö-zés, szóismétlés, köhögés) teljesen ki tudod szerkeszteni és egy tökéletes, hibátlan végeredménnyel tudsz bemutatkozni.

Hol marad az emberi kontakt? Ez így személytelen és robotizált! Nem is látjuk egymást!
Az emberi kontaktot a webinár alatt élő chat-tel meg tudod oldani, vagy a webinár végén élő fórummal, kérdezz-felelek résszel, vagy tarthatsz élő webinárt is a felvettek mellett, vagy ügyfélszolgálattal, akár élő chat a weboldalon, chatbot, ticket rendszer, vagy telefonos, videós ügyfélszolgálat. (skype)

Az ügyfelekkel bármikor fel tudod venni az élő kapcsolatot ha szükségét érzed és erre engedélyt adtak, vagy kérik. Tehát a humán kontakt létesítése csak Rajtad múlik. Akár találkozhatsz is velük személyesen és máris nem személytelen! A webinár ennek nem akadálya, hanem elősegítője!

A robot munkát elvégzi a robot és előkészíti a Te munkádat, vagy elvégzi helyetted. A Te döntésed hogy mennyit foglalkozol élőben vagy online személyesen egy ügyféllel, akit a robotod behozott Neked. Az időpont foglalásig beleértve még azt is- mindent le lehet automatizálni. A vásárláshoz nem feltétlen szükséges a személyes beszélgetés, de nem is kizárt.

Fotón, videón az ügyfél lát Téged és ha beszélsz vele pl. skype-on akkor Te is láthatod őt (ha indít kamerát). A személyes találkozást sem zárja ki semmi. Ezek csak gyors technikai megoldások. Ennek a megoldásnak az a célja, hogy egy időben nagyon sok emberhez eljuttasd az ajánlatodat, érdeklődőket gyűjts. Később az érdeklődőkből tudsz személyes kapcsolatot is alakítani ha szükséges. Pl. saját Facebook csoporttal, hírlevéllel, stb.

A személyes tapasztalatom az, hogy mivel az emberek a webinárt általában az otthonukban nézik meg, így akár az online beszélgetés során oldottabbak, nyugodtabbak, biztonságban és otthon érzik magukat emiatt közvetlenebbek és nyíltabbak, nem érzik feszélyezve magukat, vagy azt hogy "viselkedniük" kell. Ez pedig a kényelmes, megszokott, biztonságos környezetük miatt van, ahol kényelmesen ülnek, kényelmes ruhában vannak, nem kell készülődniük, utazniuk, időre menni, odaérni, sietni, stb. Bármikor kimehetnek, megszakíthatják a beszélgetést, stb. U.ez érvényes az előadóra is. A közvetlen, barátságos, oldott hangulat miatt pedig a hatékonyság fokozódik. (10 évig tanítottam angolt magántanárként személyesen valós helyszínen: diáknál vagy nálam, majd 10 éve csak online skype-on, tehát van összehasonlítási alapom. Oktatási weboldalam: Klikk ide)


Videó formátum:
A videó felvétele általában .mp4 vagy .mov
Méretarány: 16:9
Hossza átlag 1 óra, de bármennyi lehet. Feltöltési idő: pár perc.
Hova töltsd fel? youtube-ra, vimeo-ra, wistia-ra, javasolt: Amazon S3-ra.

Melyik szoftvert használd?
Bármelyik jó lehet amely képes a fent nevezett funkciókra, javaslatomért keress meg: Klikk ide
A minőségre figyelj, mert ingyenes vagy nagyon olcsó üzleti célra nem alkalmas, mert csak rombolja a benyomást, ami nem pozitív lesz, hanem negatív. (lefagyás, szakadás, egyéb minőségi hibák- kép, hang)

Szükséges -e élő webinárokat is tartanom ahhoz hogy legyen felvételem? 
Nem. Bár lehetséges felvételt készíteni egy meglévő élő webinárról is, de nem szükséges. Anélkül is lehet felvételt készíteni.  Tehát lehetséges, de nem szükséges. Meg lehet oldani másképp is. Jobb ha teljesen külön készíted el, mert egyszerre beszélni 1 órát fárasztó, hatékonyabb kisebb részekből összeállítani. pl. 6x10 perces felvételek.

Felmérések
Felméréseket tudsz végezni nagy létszámban pár klikkeléssel és az eredményt azonnal látod. Ehhez elég 1-2 kérdést feltenned, vagy szavazást csinálnod.

A webinár időzítése
Milyen gyakoriságra lehet időzíteni a webinárt?
Akár negyed óránkénti indulással, vagy heti több alkalommal. Beállíthatod a 15, 30, 45, 60 perces indulási gyakoriságot és a napokat is. Pl. hétfő 10 és 16h. Ha pl. a negyed órásat választod akkor minden negyed órában indul a webinár, tehát az indulásra a feliratkozás után max. 15 percet kell csak várni.

Az időzítésnél ne magadból indulj ki! Gondolj arra, hogy sokan műszakokban dolgoznak, eltérő időzónában laknak, valamint arra is, hogy pl. magyarok élnek az egész világon mindenféle időzónában. Tehát teljesen felesleges és értelmetlen beállítani egy "logikus" időzítést, és ehelyett érdemes világméretben gondolkozni.

Személyes kedvencem a negyed órás indulás, mert az pont elég arra hogy előkészüljek és nem kell sokat várnom az indulásra. Ha mégse érek rá negyed órán belül, akkor belépek később bármikor amikor tudom hogy lesz rá időm. Hiszen akkor is negyed órán belül indulni fog! :-)

Ha napokat állítasz be, akkor mindig csak a következő 4 időpontot mutatja. 



A cikk szerzője:

Szalontai Teréz
Elérhetőség: Klikk ide



Következő cikk: (folytatás)
Hogyan készíts hatékony feliratkozó oldalt a webinárra és terelj rá forgalmat?



2018. május 2.

Nincsenek megjegyzések:
Írjon megjegyzés