Keresés ebben a blogban

Blog Archive

Téma képeinek készítője: MichaelJay. Üzemeltető: Blogger.

Text Widget

Popular Posts

Pages

Magamról

Saját fotó
Angol magántanár, online tanácsadó.

Unordered List

Recent Posts

Az automatizálás finomhangolása

 

Miért szükséges a finomhangolás? 
Az előző két részben (első rész, második rész) eljutottunk a hirdetéseken keresztül a feliratkozókig, akik emlékeztető e-maileket kaptak, majd megnéztek egy webinárt.

Azt is megállapítottuk, hogy minél személyre szabottabb a kommunikáció, annál eredményesebb. Ehhez után követés és részletes statisztikák, kimutatások szükségesek. Ezért van szükség a finomhangolásra.

Párhuzamos webinárok- avagy: indul a nagyüzem!
Nem kell leállni az első webinárnál, párhuzamosan is létrehozhatod őket. Itt jön képbe a webinárok és a folyamat egyes elemeinek a "versenyeztetése", az A/B tesztelés. Melyik verzió a hatékonyabb, melyikre iratkoznak fel többen, melyik kép tetszik jobban a közönségnek, stb. Itt fontos, hogy mindig csak egy elemet változtass, hogy tudd minek köszönhető a jobb eredmény. Ha több dolgot változtatsz, akkor ezt annyira pontosan nem fogod tudni. A célközönségen is tudsz változtatni a hirdetési szakaszban.

A hibrid modell
Mit jelent a hibrid modell? Alapvetően a webinár teljesen automata, viszont a chat részt valós időben, élőben kezeled. Akár Te magad, akár egy megbízott embered.  A chat részbe automata üzenetek is elhelyezhetők időzített megjelenéssel. Ez azért jó, mert a teljes előadás alatt csak a kérdésekre tudsz fókuszálni és azonnal reagálni. A chat-et a rendszer elmenti, így utólag is lehet elemezni, kérdéseket kigyűjteni belőle.

Hasznos még akkor is, ha az előadásban egy weboldalt említesz, akár a sajátot és a chat részben ekkor megjelenik a kattintható link.

Ha már nagyon sok webinárt futtatsz párhuzamosan, akkor az új webinároknál érdemes az első pár hétben a chat-nél személyesen is részt venni.

Időben a fő célközönséged időzónájához kell alkalmazkodnod.

Ha személyesen nem is tudod mindig kezelni a chat-et, nem maradsz le semmiről, mivel a chat-ben lévő kérdéseket e-mailben is megkapod. Ez esetben e-mailben tudsz válaszolni és emiatt időbeli késéssel kapják meg a választ. Vagy csak erre megbízol egy munkatársadat akinek csak ez a feladata. Ha erre nincs külön személy, akkor válassz ki heti néhány időpontot amikor mindenkit egy webinárra irányítasz. (legalábbis az elején) Az e-maileket irányíthatod az ügyfélszolgálatnak is akik ticket rendszerben meg tudják válaszolni. A chat-et ki is tudod kapcsolni, eltüntetni.

Az e-mail válaszolás további párbeszédet generálhat, vagyis kiinduló pontja lehet egy írásbeli beszélgetésnek.

Jutalmak a webinár résztvevőknek
A webinár adott idejében (általad választott időben) meg tudsz jeleníteni különféle bónuszokat, pl. letölthető .pdf, bármilyen klikkelhető link, stb. Ezzel jutalmazva a nézőket, vagy azokat akik végig maradnak. Ezt a webinár legelején célszerű megemlíteni.

A webinár után: utánkövető e-mailek
Ha valaki nem vásárolt a webinár után sem át lehet irányítani egy másik webinárra, vagy felajánlani bónuszt, kupont, kedvezményt, stb.  Ezeket egymásra is építheted, mint egy sorozatot. Ha ezen is túl van, helyezd át egy általános listára, akik hasznos információkat kapnak és időnként ajánlatot. Tarts mértéket, pl. a napi többszöri vagy napi e-mailek megterhelők, (kivéve közvetlen a webinár előtt amire feliratkozott) elég a heti 2-3 email, vagy még kevesebb. A leiratkozást mindig biztosítani kell és betartani a GDPR előírásokat. (adatvédelem)

Mindig vannak érdeklődők akik soha nem fognak venni semmit és ezt el kell fogadni, tiszteletben kell tartani. Az is lehet hogy mesélnek valakinek a webinárról, aki viszont fog. Mivel szinte minden automatikus igazából mindegy hogy 10-en vagy 100-an nézik meg a webinárt. Akikkel pedig személyesen is felveszed a kapcsolatot, ők már "le vannak szűrve", tehát komoly érdeklődők.

Nemcsak e-mailben tudsz új ajánlatot tenni, hanem a köszönő oldalon is. (amikor kilép vagy feliratkozik valamire) 

Kilépés az online világból
A lelkes követőidnek szervezhetsz élő rendezvényeket, továbbképzést, szemináriumot. Ezek mindig izgalmasak, érdekesek, közösséget kovácsolnak és a legjobb alkalmak videó vélemények kérésére. Az elégedett ügyfelek helyben vannak és nem fognak megszökni ha pár perces véleményt kérünk tőlük videóra.

Mérési paraméterek
Fontos hogy mi alapján mérsz és finomhangolsz.
Ez pedig: nem a lájkok, követők száma, nem is a feliratkozók száma, hanem a konverzió és annak mérőszámai. Vagyis hány elért érdeklődőből hány vásárol. (akár terméket, szolgáltatást, vagy havidíjas tagságot) Azaz a megtérülést mérd a befektetett összeghez képest! ROI= return on investment
Lehet hatalmas listád, akikből alig vásárol valaki, míg kicsi de elkötelezett tagokból lehet sok vásárlód és az se mindegy mennyiért árulod a terméked, szolgáltatásod. Lehet hogy csak néhány vevőre van szükséged havonta ha magas az ár. Ahhoz pedig nem kell nagy lista. Tehát fókuszálj a lényegre és ne vessz el a felszínen!



A cikk első része: Klikk ide
A cikk második része: Klikk ide
Ez a harmadik rész.


Ha a folyamat bármely pontján elakadtál vagy kérdésed van, keress meg: Klikk ide

A cikk szerzője:
Szalontai Teréz
Elérhetőség: Klikk ide



2018. május 2.


Nincsenek megjegyzések:
Írjon megjegyzés