Keresés ebben a blogban

Blog Archive

Téma képeinek készítője: MichaelJay. Üzemeltető: Blogger.

Text Widget

Popular Posts

Pages

Magamról

Saját fotó
Angol magántanár, online tanácsadó.

Unordered List

Recent Posts

Hogyan legyél sikeres az online marketingben?

 

Azt mondják, ha sikeres akarsz lenni kövess olyanokat, akik már elérték amit szeretnél. Az Inc Magazin 500 leggyorsabban növekvő cége közül választottunk egyet, és megnézzük az ő stratégiájukat. Mivel évek óta követem ezt a céget online Facebook-on és minden létező felületen, így tudom hogy minden szavuk hiteles. Nézzük tehát a jól bevált stratégiát és tanácsokat:

A cég üzlet tulajdonosok, vagy leendő üzlet tulajdonosok képzésével foglalkozik, és abban segít nekik hogyan induljanak el az online világban. Ezen kívül olyan online marketing technikákat tanítanak, melyekkel elérhetik a céljaikat.

Alapelvük 3 fő pilléren nyugszik:
1. vonzás
2. konvertálás
3. szolgáltatás

Mit is értünk ez alatt? Természetesen a siker érdekében mindháromban profivá kell válni, de ez 100%-ban online történik, vagyis akár otthonról is végezhető, vagy bárhonnan ahol jó internet van.

Jó internet= lehetőleg kábeles, ami nem szakad, nagy a sávszélesség, nagyon jó a folyamatos kép és hangminőség, nem megosztott, más nem használja és nem fut ezer program (pl. le- vagy feltöltés) a háttérben. Ez egy átlag magyar közepes csomagos internet előfizetéssel ami kábeles tökéletesen megoldható, vidéki szolgáltatók esetén egy átlag előfizetéssel is. (pl. TV, telefon+ internet= kb. 4-5.000 Ft/ hó)

Igen-igen! Ez is a profizmus része, sőt alap, mert itt kezdődik! Egy szakadozó, gyenge internet kapcsolattal már el is ástad magad!!!

Ami tehát nem jó: mobilinternet, wifi, megosztott router-es internet, gyenge internet, telefonos internet. Ami jó: kábeles, jelszó védett és egy időben csak egy ember használja egyetlen egy programot futtat rajta (amit épp használ) semmi mást. (a háttérben sem) Gyenge internettel nem lehet ügyfelet vonzani, csak riasztani!

Ha az internet jó, már csak a kiváló kép és hangminőségre kell odafigyelni, amihez egy jó gép kell ami rendszeresen tisztítva, karbantartva van, min. évente. Ami nem kerreg, berreg, nem hallatszik be a ventilátor és egyéb géphang, meg persze a külső zajok. Kell egy jó mikrofon, lehet külső is, vagy a gép beépített mikrofonja, vagy a webkamerába épített mikrofon. Ezeket mind lehet tesztelni.

1. Ha ez mind adott, kezdődhet a vonzás!
Nézzük milyen hibákat tudsz elkövetni:
Pl. ajánlásokra, blog cikkekre, weboldalra vagy más megbízhatatlan forrásra hagyatkozol az ügyfél vonzás tekintetében. Ez sajnos kiszámíthatatlan. Nincs mögötte valódi rendszer. Káros hatása a kiszámíthatatlanság, ami miatt nem tudsz tervezni.

Megoldás: 
Online fizetett hirdetések. (Google Adwords, youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.) Persze itt megy a pénz a hirdetésre, tehát költesz, de legalább lesz eredmény is, amit Te szabályozol! Építs ki egy automata ügyfélszerző csatornát, amely a Facebook hirdetésekből automatikusan egy online bemutatóra (webinár) tereli az érdeklődőket, majd időpontot tudnak maguknak foglalni egy személyes beszélgetésre. (szintén online) Ha ezt ügyesen csinálod, elérheted a napi 10-40 érdeklődőt is, a hirdetésekre szánt összegtől függően.

2. Ügyfél konvertálás
Következő hiba az ügyfél konvertálás során az alacsony ár és az hogy egyesével foglalkozol mindenkivel. Az alacsony ár sem feltétlen vonzó az ügyfélnek (olcsó húsnak híg a leve) másrészt egyáltalán nem motiváló. Számodra érthető okokból, számára pedig azért, mert nem tekinti nagy értéknek. Az alacsony értékű pozicionálásoddal olyan ügyfeleket vonzol, akik olcsót akarnak és nem kiemelt minőséget. A minőségnek mindig ára van. Aki minőséget akar, annak az a fontos hogy megoldja a problémáját ártól függetlenül lehetőleg azonnal.

Az alacsony ár (árverseny) probléma az 1. és 2. pont hiányosságaiból fakad. Mert ha van elég folyamatos érdeklődő és jó a konvertálás, vagyis ügyesen tudod az érdeklődőt vevővé/ ügyféllé alakítani, akkor az ár nem lesz probléma. Ehhez persze megfelelő érdeklődők kellenek, vagyis olyanok, akiknek van erre pénzük és MOST akarják igénybe venni a szolgáltatásokat, nem halogatják a problémájuk megoldását.

Megoldás: 
Használj jól működő online technológiát. Ha az érdeklődőt ügyesen át tudod alakítani vevővé, soha többé nem kell ezen aggódnod. Az ügyfelek is elégedettek lesznek és magasabb díjakat is elkérhetsz. Nincs szükséged előkészítő szakaszra és után követésre, mert a rendszer segítségével automatán az érdeklődőből 24-48 órán belül vevőt tudsz konvertálni. A teljes folyamat ennyi idő alatt lezajlik. Az utolsó rész a személyes beszélgetésed a jelölttel, mely online is történhet. Tehát nem utazik senki sehova.  Minden nap lehetnek új ügyfeleid és nem kell erre sokat várnod.

3. Szolgáltatás
Probléma: elavult szolgáltatás, alacsony szintű ügyfél elégedettség. Az online világban minden gyorsan (azonnal) történik és lehetőleg zökkenőmentesen. Az automatizálás ezt lehetővé teszi. (pl. fizetés, számla kiállítása, elküldése, hozzáférés biztosítása, adatbiztonság, stb.)
Ha egyesével találkozol az ügyfeleiddel személyesen egy irodában, az nem annyira hatékony, mintha egy csoportnak nyújtasz online szolgáltatást automatizálva, ezzel teljesen felszabadítva magadat, mert ott se kell legyél. Esetleg heti néhány órában konzultálsz online. Micsoda különbség! Időben, hatékonyságban, befektetett munka mennyiségben. ( az elején az automatizálás több munka, de idővel bőven megtérül)


Az időbeli korlátoltság az üzleted növekedését is korlátozza, mert a nap csak 24 órából áll és ennyi idő alatt csak meghatározott számú ügyféllel tudsz foglalkozni a fent leírt formában.

Megoldás: 
A szolgáltatásod színvonala múlja felül az elvárásokat! Nyújts többet mint ami várható! Teljesíts felül! Ez lehet hogy több munka, de megéri. Ezzel hűséges ügyfeleket tartasz meg, akik folyamatosan vásárolni fognak Tőled!
A szolgáltatás minél több részét próbáld meg online megoldani. Ez sok esetben lehetséges kreatív módokon sokféle területen. Pl. nyelvtanulás, online tanfolyam, tudás átadása, konzultáció, megbeszélés, stb. Ha bemutatót tartasz, azt is automatizáld! Egyszer kell csak felvenni, a legjobbat majd azt a rendszer már magától lejátssza az érdeklődőknek a Számukra legmegfelelőbb időpontban. Mennyi időt szabadítasz fel magadnak egy ilyen megoldással?


Ha kiépíted magadnak ezt az egyszerű pár lépéses rendszert, azzal folyamatosan új érdeklődőket vonzol, könnyedén és hatékonyan alakítod őket ügyféllé, és a lépéseket automatizálod.

Ha szeretnéd a cikkben ismertetett rendszert kiépíteni magadnak, jelentkezz az elérhetőségeken! Klikk ide


A cikk szerzője:
Szalontai Teréz

2018.07.24.


© A cikk teljes tartalma és annak minden része jogvédett. Publikálásuk, másolásuk a szerző
engedélye, tudta nélkül törvényellenes és jogi következményekkel jár! A "Kapcsolat" menüpontban
tudod felvenni velem a kapcsolatot. 



Nincsenek megjegyzések:
Írjon megjegyzés